BUKUREŠT (OTP)

Zračna luka Bukurešt sagrađena je četrdesetih godina prošlog vijeka za vojnu avijaciju. U 1965. godini, promet koji se povećavao na drugoj zračnoj luci glavnog grada povećao se posljednjim. Zbog toga je Bukurešt-Coandă, nekadašnji Otopeni, nazvan po mjestu na kojem je aerodrom podignuta, pretvoren u civilni aerodrom. Krajem 2012. godine dovršen je novi međunarodni terminal. Upravo u tom nalazi Dacii România svoje šaltere i kapija za ukrcavanje.

Za više informacija o aerodromu, kliknite ovdje.

Bukurešt, grad

Povijest

Povijest Bukurešta starija je od njegovog statusa glavnoga grada Rumunjske, koji datira tek od sredine 19. stoljeća. Prema legendi, osnovao ga je pastir po imenu Bucur (što na rumunjskom znači radost). Bukurešt je prvi put nazvan "tvrđava Bukurešt" 1459. godine, koju su Osmanlije spalili 1595. godine, Bukurešt je obnovljen i nastavio je rasti u veličini i prosperitetu.

U 19. stoljeću Bukurešt su često okupirali i pljačkali Osmanlije, Austrijanci i Rusi. Ove pustoš čini da veliki dio drevne baštine nestaje. 1861. godine, za vrijeme saveza Vlaške i Moldavije, Bukurešt postaje glavni grad nove kneževine Rumunjske. Zahvaljujući novom statusu Bukurešta, stanovništvo grada se značajno povećalo u drugoj polovici 19. stoljeća i započela je nova era urbanog razvoja. Arhitektonsko bogatstvo i kozmopolitska kultura ovog razdoblja stekla je Bukurešt nadimak istočnog Pariza, a Avenija probjeda (Calea Victoriei) kao Champs-Élysées.

Nakon Prvog svjetskog rata Bukurešt je postao glavni grad kraljevstva ujedinjene Rumunjske, što je između ostalog uključivalo i povratak Transilvanije. Između dva rata grad je imao nadimak Mali Pariz, tamo ima mnogo Francuza.

Tijekom Drugog svjetskog rata Bukurešt je puno pretrpio angloameričke bombe (Rumunjski general Antonescu tada je bio saveznik nacističke Njemačke). U 1977, u zemljotresu magnitude 7,4 po Richterovoj skali poginulo je 1500 i dao "poticaj" komunističkom programu čišćenja tragova buržoasko-aristokratske prošlosti. Doista, pod predsjedanjem Nicolaea Ceaușescua, veći dio povijesnog centra grada uništen je i zamijenjen zgradama u sovjetskom stilu. Slično tome, čitav povijesni okrug bio je prizemljen za te građevine. Neke povijesne četvrti stoje i danas.

Od 1990., s obnovom demokracije i otvaranjem granica, grad se brzo razvija. Otvaraju se mnoge tvrtke, a broj pojedinačnih vozila eksplodira, stvarajući prometne probleme koji također koče gradski prijevoz i utječu na zdravlje Bukureštara.

Nakon 2000. godine, iskorištavajući početak gospodarskog procvata u Rumunjskoj, grad se modernizirao. U tijeku je nekoliko stambenih i poslovnih razvitaka, posebno u sjevernim četvrtima, a povijesno središte Bukurešta u tijeku je velika obnova.

© 2019 Dacii România. Sva prava zadržana.
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti